La ménopause vous rend-elle irritable?

stemmingswisselingen
< span id="docs-internal-guid-70ce0be2-8b47-a525-43fd-bd0913eec25b">Chez de nombreuses femmes, la périménopause et la ménopause ont une influence sur le bien-être mental et émotionnel. Si vous vous fâchez soudain contre votre conjoint ou vos enfants, si vous vous énervez sans raison, si vous fondez en larmes ou si tout simplement vous ne gérez plus le quotidien comme avant, vous faites partie des 47 %* de femmes qui voient leur rumeur influencée durant cette période de transition vers l’âge mûr.

Help prikkelbaarheid
veilig te onderdrukken

Je hormonen bepalen hoe je jezelf voelt

Het goede nieuws is dat je die prikkelbaarheid beter kunt plaatsen als je begrijpt wat er precies aan de hand is. Tijdens de perimenopauze en de menopauze daalt het normale oestrogeenniveau. Dat veroorzaakt enkele fysieke symptomen, maar heeft ook een impact op je emotionele welzijn in de vorm van angst, prikkelbaarheid en zwaarmoedigheid. Ook slaapproblemen en nachtelijke transpiratieaanvallen kunnen nefast zijn voor je humeur.

Help prikkelbaarheid
veilig te onderdrukken

Help prikkelbaarheid veilig te onderdrukken

Je kunt deze symptomen verzachten door goed voor jezelf te zorgen in deze belangrijke fase van je leven. Zo voel je je straks weer helemaal jezelf, met een gezonde geest in een gezond lichaam.

Zorg voor voldoende beweging

Tijdens het sporten maakt je lichaam endorfine aan, wat je energie een boost geeft, je humeur stimuleert en ervoor zorgt dat je beter slaapt.

Eet omega 3

Omega 3-vetzuren – die je lichaam niet zelf kan aanmaken – stimuleren de hersenen. Kies daarom regelmatig voor voedingsmiddelen die rijk zijn aan omega 3, zoals zalm, makreel, chiazaad, walnoten en lijnzaadolie.

Ontwikkel goede slaapgewoonten

Creëer een vaste slaaproutine en zorg ervoor dat je slaapkamer een plek is waar je helemaal tot rust kunt komen. Laat je smartphone en laptop aan de kant, en zorg voor een goede verduistering zodat je diep kunt slapen. Drink ook zo weinig mogelijk alcohol en cafeïne. Zo slaap je beter, wat dan weer een positieve impact op je humeur heeft.

Beperk stress tot een minimum

Neem de tijd om jezelf te zijn en te doen wat je graag doet. Dat kan een lange natuurwandeling zijn, maar evengoed mediteren of yoga. Zelfs een dagboek bijhouden kan helpen, zolang het je maar ontspant en de stress verzacht.

Ymea weet dat de menopauze een grote impact kan hebben op je emotionele en psychologische welzijn. Precies daarom hebben we een assortiment geavanceerde voedingssupplementen ontwikkeld, die speciaal gericht zijn op de menopauze en onder meer de prikkelbaarheid onderdrukken. Kies het supplement dat het best aansluit bij jouw symptomen. Elk product is samengesteld uit zorgvuldig geselecteerde plantenextracten, vitaminen en mineralen om te beantwoorden aan de behoeften van de vrouw tijdens de menopauze. Alle plantenextracten in de producten van Ymea worden goed verdragen en zijn geschikt voor langdurig gebruik.

(Bron: ‘Understanding menopause’, Profacts 2015, Italië, Frankrijk, Nederland, België, Zweden, Polen, Verenigd Koninkrijk, N=500 per land)